Indian Sunset
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Finaly a home - Liarth

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Sunset

Sunset


Posts : 270
Punten : 599

Character sheet
Leeftijd: 3 years
Stam / Kudde: Rachana
Partner: Try to win her heart

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimeza jun 09, 2012 1:39 am

Een bont paard liep Nilam Creek binnen. De zwarte hoeven van de jonge merrie werden neergezet en weer van de grond gehaalt. De bruine staart ging af en toe heen en weer door de wind, evenals de manen van de merrie. Sunset stapte nieuwschierig het kudde gebied binnen. Nu ze hier was voelde het toch wel raar. Ze wist dat ze nog het enigste lid was. Ze voelde kriebels in haar buik. Liarth had nog niet gezegt in welke kant ze getraint zou gaan worden. Maar ze was bereidt allebij de kanten op te gaan. Het leek haar gaaf om te vechten voor de kudde, maar aan de andere kant, zou ze kunnen doden als dat moest? Nee. Nee, absoluut niet. Misschien door de spanning van het moment, maar als ze nu moest zeggen of ze kon doden zou het antwoordt nee zijn.

Ze was wel benieuwt hoesnel er nieuwe leden zouden komen. Hopelijk was ze niet als enigste de jongste. Was ze weer het troeteldiertje. Daar had ze geen zin in. Sunset sloeg met haar staart de vliegen weg en liep verder. Op het grasveld liet ze zich door haar benen zakken en rolde een paar keer heen en weer. Daarna stond ze weer op en schudde de takjes uit haar manen. Ze hoopte Liarth hier tegen te komen. Zouden de andere stammen en kuddes al leden hebben. Misschien dat Liarth dat wel wist. Vast wel. Waarschijnlijk zou ze het haar zo kunnen vragen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Liarth
Designer | Leider Rachana
Liarth


Posts : 205
Punten : 169

Character sheet
Leeftijd: ;; three
Stam / Kudde: Rachana
Partner: ;; ghehehe..

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimeza jun 09, 2012 3:30 am

De open plek voelde zo leeg zonder iemand anders om dit genot mee te delen. Na haar vaders dood, nadat Leela weg ging, stroomde het leeg. Er kwamen geen nieuwe leden bij en de indianen temden maar paarden. En dan houdt het snel op. En ze wilden niet de leidster temmen, maar er moesten gauw nieuwe paarden komen. Het liefst van elke rang, dus had ze maatregelen genomen. Ze zocht nu overal rond op solitaire paarden, en vroeg of ze erbij wilden. Spreidde het nieuw ver uit. Iedereen moest komen, zo snel mogelijk. En ze kwamen er nu gemakkelijk in. Ze zou nu zelf beslissingen moeten nemen. Een Bèta was er nog niet, evenals een Socius. Daar zou ze misschien wat ruzie mee krijgen, maar ze zou het proberen op rolletjes te laten lopen. Ze had één lid. Een Alumni, en die beschikte niet eens over een leraar die haar kon opleiden. En haar zelf opleiden, zou vreselijk worden. Zij had haar lessen volkomen genegeerd. Ze zou de vaardigheden van een medicus moeten hebben, wat ze totaal niet had. Ze was altijd bij Leela te vinden. Al zette haar leraar Dev zich ook totaal niet in. Hij was uiteindelijk getemd en bij de Nahane terecht gekomen. Wat hij nu deed? Geen idee. Het maakte haar ook niet uit, ze bekommerde zich niet over hem. Waar ze zich wel over dubde was de kudde, en Leela. Maar Leela was een gebruik.
Waar was Leela? Waar was haar vriendin? Ze miste haar zo vreselijk erg. Waarom moest ze zo huilen, waarom? Waar was ze toen heen gegaan? Was ze dood? Komt ze ooit weer terug? Al die vragen, geen antwoorden. Het was verschrikkelijk. Het deed pijn, enorm veel pijn. Maar ze moest er niet aan denken.
Ze moest Sunset, de jonge Alumni nog alles vertellen over de gebruiken in de kudde, waar ze zich aan moest houden, de regels. Er was zoveel dat ze nog niet wist, en ze wel moest weten. Zo enorm veel, ze moest haar gauw even opzoeken. Het waren strenge regels en geloven. En de straffen waren soms ook hard. Maar ze dacht niet dat de merrie regels zou breken.

Als je het over de duvel had, de bonte merrie liep het gebied in. Ze bleef versteend staan, haar ogen naar de merrie. Haar mondhoeken trokken omhoog. Ze wachtte af wat de merrie zou doen. Eerst rolde ze, ja, dat kon. Logisch, dat doe je ook. Maar ach, ze ging daar niet verder op in. Toen bleef zij ook staan. Toen brieste ze, zwiepte haar staart tegen haar flank en draafde toen in een zweverig drafje naar de merrie toe. Voor haar hield de merrie halt.
‘Hallo Sunset, je hebt ons gebied al gevonden zie ik?’ zei ze op een rustige toon. Haar ogen vonden die van de merrie en ze glimlachte. Ze keek haar aan.
‘Je hebt nu álle gelegenheid om dingen te vragen die je wilt vragen. En zo ga ik je ook de regels en de gebruiken van Rachana uitleggen, oké? Maar vraag eerst maar de dingen die je wilt weten.’ Haar ogen gingen weer naar de merrie. Het zou lang duren haar alles uit te leggen, ze hadden ook zo veel gebruiken. En dan moest ze ook nog de activiteiten normale activiteiten uitleggen die ze normaal gezien hadden. Het werden heel veel woorden, maar dat moest ze ervoor over hebben. En Sunset het geduld en de concentratie om alles aan te horen.


Laatst aangepast door Liarth op za jun 09, 2012 4:38 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunset

Sunset


Posts : 270
Punten : 599

Character sheet
Leeftijd: 3 years
Stam / Kudde: Rachana
Partner: Try to win her heart

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimeza jun 09, 2012 3:42 am

De bonte merrie stond voor haar. Ergens voelde Sunset zich nu heel klein. Alsof ze als veulen tegen een volwassen paard opkeek. ‘Hallo Sunset, je hebt ons gebied al gevonden zie ik?’ zei Liarth. Sunset knikte wat verlegen. ‘Je hebt nu álle gelegenheid om dingen te vragen die je wilt vragen. En zo ga ik je ook de regels en de gebruiken van Rachana uitleggen, oké? Maar vraag eerst maar de dingen die je wilt weten.’ vervolgde de merrie. "Oke, ik was wel benieuwt; hebben de andere kudde en de stammen al leden." ze besefde dat het niets met de kudde te maken had en zuchtte. "Sorry, ik weet dat het niets met de kudde te maken heeft. Maar misschien dat ik na.." ze had bijna de neiging om u te zeggen. "Je uitleg nog wel vragen heb." zei ze zachtjes. Ze keek de merrie aan. Ze had veel gehoord over gebieden waar oorlog was tussen de kuddes. Juist dáárom wilde ze weten of de andere al leden hadden. Ze verwachtte niet dat ze werden aangevallen, maar je wist maar nooit. Langzaam durfde Sunset de merrie een beetje te bekijken. Ze had een donkerdere vlekken dan zij zelf. En ze had een zwarte neus. Het ware kleine dingen, maar juist de kleine dingen vielen de merrie op. Zo was haar al als klein veulen opgevallen dat andere veulens vier dezelfde kleuren hoeven hadden, en zij drie bruine en een zwarte. Maar no way dat ze het ging vragen aan die ene hengst. Die haar verzorgd had. Wat had ze slechte herrinneringen aan die hengst. Ze zou ook altijd voor hengsten terugdeinsen, dat wist ze. Bij Kicho niet, maar ze was gewond. En Faceless, ze had hem na een tijdje ook vertrouwt. Eindelijk iemand die haar vertrouwen niet beschaamde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liarth
Designer | Leider Rachana
Liarth


Posts : 205
Punten : 169

Character sheet
Leeftijd: ;; three
Stam / Kudde: Rachana
Partner: ;; ghehehe..

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimezo jun 10, 2012 1:51 am

De bonte merrie reageerde op haar vraag door te knikken. Ze glimlachte vriendelijk naar de jonge merrie. Toen ze vroeg of ze vragen had, had ze inderdaad een vraag. "Oke, ik was wel benieuwt; hebben de andere kudde en de stammen al leden." Liarth haalde haar wenkbrauwen even op en keek toen de merrie aan. "Sorry, ik weet dat het niets met de kudde te maken heeft. Maar misschien dat ik na.." Een korte pauze. "Je uitleg nog wel vragen heb." De merrie sprak zachtjes. Ze glimlachte toen.
‘Nee, het maakt niet uit hoor! Het is wel een goede vraag. Zover ik weet heet de Klamath al een paar leden, ze zijn nog niet zo groot, een groepje van vijf. Maar je hoeft daar niet vreselijk bang voor te zijn. Ze beschouwen ons als geschenken van de Grote Geest,’ antwoordde ze toen. Ze glimlachte vriendelijk. ‘De andere stam heeft geen leden. Maar ze komen vanzelf. Die stam komt elke lente met een aantal sterke jonge krijgers, die paarden temmen door op hun rug te springen. Zij komen wat dreigender over, maar het is hun traditie. En de andere kudde heeft ook nog geen leden, helaas. We kunnen elkaar in nare tijden opzoeken en helpen. Soms is er wat onenigheid, maar mijn vader kon het goed met de andere leider vinden. Er komt nu een nieuwe leider, ik weet nog niet wie. Volgens mij ene Dakota, ik ken haar verder niet.’ Ze keek toen de merrie aan. ‘Ik hoop dat ik je vraag goed heb geantwoord? Dan kunnen we het nu over de regels en tradities hebben.’
De merrie haalde eens diep adem. Nu kwam het, nu kwam een heleboel gezegde. ‘Ten eerste, de regels. Je gehoorzaamt de leider en de hogere rangen. Ook respecteer je die en gedraag je je naar je rang.’ Ze stopte eventjes, om adem te halen. Ze bleef de merrie indringend aankijken. ‘Je leeft na de tradities, en je houdt je dus aan die regels, die ik je zo ga uitleggen.’ Aan de tradities hingen ook nog eens vele regels. ‘Ruzies worden voorkomen. Je vecht en moord niet binnen de kudde. Als je een meningsverschil hebt, probeer dit dan zo subtiel mogelijk te verwoorden, en niet schreeuwend er tegenin gaan. Moorden buiten de kudde is ook niet toegestaan.’ Ze keek de merrie indringend aan. Dit moest ze goed in haar oren knopen. ‘Onnodig schoppen of slaan naar mensen, waar angst geen rol speelt, is verboden. Wij zijn de kameraden van de mensen, geen vijanden.’ Ze haalde weer even kort adem. Na elke regel maakte ze even rust, zodat ze het even in zich op kon nemen. ‘Bescherm de zwakkeren uit de kudde. We zijn een familie, in tijden van nood gaan de zwakkeren voor. Dus vooral de ouderen en de jonge veulens.’ Ze wist niet zeker of dit van haar voor toepassing was, ze zag er niet zwak uit, maar ook niet sterk. ‘Verraders of indringers of spionnen, die worden ook streng gestraft. Hier zijn lijfstraffen toegestaan, dus als je ons verraad..’ Ze keek de merrie indringend aan, ze wilde haar niet bang maken. Maar ze moest het gewoon weten. ‘Voor elke misdaad die je in de kudde hebt gepleegd, bestaat een straf. We hebben een soort rechtbank van Alpha's en Bèta's, maar nu beslis ik, want ik heb nog geen verdere leiderskrachten binnen de kudde.’ Dat waren al de regels. Ze keek de merrie aan en knikte even als bevestiging. Ze schudde toen even met haar manen en zwiepte haar staart. Haar keel voelde raar aan.
En nu kwamen de tradities, wat ook veel informatie bevatte. ‘Nu onze tradities, we hebben een paar waar we vooral voor leven.’ Ze schudde met haar hoofd, schraapte haar keel even omdat die oversloeg. ‘De eerste is domare. Natuurlijk hebben de paarden ook kennis met het temmen. Elke lente komen er krijgers om op paarden te springen. Echter schrikken paarden er erg van, ik laat ze geworden. Het is een traditie, paarden komen, paarden gaan. Je weet, als elk paard, dat je bij de mens een goed leven krijgt. Behandel hen zoals zij jou behandelen. Wees hun partner, wordt samen één. Vertrouwen is het meest belangrijke in zo'n grote stap.’ Dat was de eerste, en misschien de engste in de kudde. Ze kwam je niet te hulp bij het temmen, je moest het zelf uitzoeken. Sommigen hadden hier begrip voor, anderen niet. ‘Dan Pullos, de veulens. Veulens zijn het teken van nieuw leven. Een veulen is erg belangrijk. Je moet hier echter minimaal de rang Membrum voor hebben. Een veulen wordt verwelkomt met een ritueel van de hele kudde. De merrie bevalt van haar veulen, met de vader. Dan roept hij de kudde. Zij verwelkomen het jonge dier, door in een stoet aan te komen draven, hoogste rangen naar lage rangen. Liarth zal het veulen een gelukkig en veilig leven schenken en het veulen het voorhoofd drukken. Vaak wordt het veulen water van Nilam kreek over zich heen krijgen, wat een goed karakter beloofd.’ Dat was de tweede. De regel dat ze minimaal Membrum moest zijn om een veulen te krijgen en uit dezelfde rang moest komen, moest ze onthouden. Dat was belangrijk. ‘En nu de dérde, amare. De liefde. Voor de liefde zijn enkele eisen gesteld. Je behoort tot dezelfde rang te zijn, zo krijg je veulens die geen ‘‘troebele’’ ziel hebben, maar helemaal ‘‘helder’’ zijn. Daarbij het aan een hengst toegestaan meerdere merries te dekken, als deze het zelf toestaan en hengstig zijn. Is één van de twee punten niet aanwezig - of allebei niet - is het niet toegestaan. Een merrie dient zich op de leeftijd van vier jaar aan iemand zijn liefdesverklaring te staan, anders regelt ze ouder/voogd het. Een uitzondering is dat als er geen beschikbare kandidaat is in je eigen rang. Ook als je een koppel bent, en één promoveert, mag je een koppel blijven. Voor een Alpha, Dux, Bèta of een Successor is het toegestaan liefde te krijgen met iemand uit een andere rang. Omdat er meestal weinig leden in die rang zitten. Meestal kiezen zij wel iemand van een hoge rang uit. Bij een Dux, Alpha of Bèta krijgt de partner dezelfde rang (bij Alpha Socius). Als een Successor de kudde opvolgt, wordt de partner Socius/Socia.’ Dat was de laatste. En nu waren er óók nog activiteiten. Wist ze de rangen wel? God, dat moest ze zeker ook nog uitleggen! Ze zou het maar even vragen, voor als ze het nog niet wist.
‘En dan zijn er natuurlijk nog activiteiten. Ik zal de vaste activiteiten vertellen die bij bepaalde gebeurtenissen komen.’ Ze haalde even adem. Het was vervelend dit alles te vertellen. ‘Pullos: Als nieuw leven is geboren, wordt het veulen geboren. De vader roept de kudde als het kleintje er is. De kudde komt aandraven, soms in galop, in een stoet van hoge naar lagere rangen. Het veulen wordt op het voorhoofd gedrukt door de leider en ‘‘gedoopt’’ door het water van Nilam Creek. Als de ouders van hogere rang zijn dan membrum, komt er een klein ritueel die daarbij past.’ Ze kuchte, haar stem werd wat hees. ‘Amare: Heeft een hengst de liefde verklaard aan een merrie, zijn de twee samen gekomen, wordt er een klein "feestje" gehouden ter ere van de twee. Er is dan gelegenheid aan het paar te vragen, alles over hun liefdesleven.’ Ze keek de merrie aan. Dit was op zich ook allemaal wel interessant om te weten. ‘Temporis Action. Elk nieuw seizoen komt de kudde tezamen en bespreken we alle goede en slechte daden wat is gebeurd in de vorige seizoenen. Vaak zijn er enkele demonstraties wat de rangen doen voor de nieuwkomers, zodat ze weten wat er gebeurd in de kudde. Nieuwkomers hebben dan de gelegenheid om te vragen. Nieuwkomers die dan een heel seizoen lid waren geweest, en toch niet zijn gepromoveerd, worden dan gepromoveerd.’ En dan een activiteit die wat minder leuk was. ‘Funus: Als er een lid helaas is overleden, komen we alle tezamen. We begraven het lijk op zijn/haar favoriete plek. Iedereen dient een beetje zand over het lijk te gooien. Daarna gooien meestal de Pugils het graf dicht. Er wordt een korte stilte gehouden, waarin de anderen over het verlies kunnen nadenken. Dan verlaat de kudde in stilte, in respect voor de dode.’ En dan kwam een wat minder belangrijk iets, toch handig om te weten. ‘Aliis Actiones: Dit zijn afwijkende activiteiten. Ze kunnen over alles gaan. Vaak extra bijeenkomsten.’ Ze keek de merrie toen weer recht aan.
‘Weet je de rangen al, of moet ik je dat ook even uitleggen?’ Ze hoopte van niet, maar als ze het niet wist. Ze moest het weten, alles was heel belangrijk.

OOC: Hij lijkt heel lang, maar ik heb gewoon tekst van het hoofdtopic gekopieerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunset

Sunset


Posts : 270
Punten : 599

Character sheet
Leeftijd: 3 years
Stam / Kudde: Rachana
Partner: Try to win her heart

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimema jun 11, 2012 6:02 am

‘Nee, het maakt niet uit hoor! Het is wel een goede vraag. Zover ik weet heet de Klamath al een paar leden, ze zijn nog niet zo groot, een groepje van vijf. Maar je hoeft daar niet vreselijk bang voor te zijn. Ze beschouwen ons als geschenken van de Grote Geest,’ antwoordde ze toen. Ze glimlachte vriendelijk. ‘De andere stam heeft geen leden. Maar ze komen vanzelf. Die stam komt elke lente met een aantal sterke jonge krijgers, die paarden temmen door op hun rug te springen. Zij komen wat dreigender over, maar het is hun traditie. En de andere kudde heeft ook nog geen leden, helaas. We kunnen elkaar in nare tijden opzoeken en helpen. Soms is er wat onenigheid, maar mijn vader kon het goed met de andere leider vinden. Er komt nu een nieuwe leider, ik weet nog niet wie. Volgens mij ene Dakota, ik ken haar verder niet.’ Ze keek toen de merrie aan. ‘Ik hoop dat ik je vraag goed heb geantwoord? Dan kunnen we het nu over de regels en tradities hebben.’ zei de merrie voor haar. Sunset knikte. Ergens vond ze het ook wel een eng idee, mensen die zomaar op je rug sprongen. Maar het hoorde erbij, dat wist ze. Liarth begon met de regels. Sunset nam het goed in zich op. Ze knikte dat ze het begreep. Van de eerste traditie schrok ze wel. Ze had wel verwacht dat ze daar een keus in zou hebben. Maar niet dus... Vervolgens legde ze de andere twee tradities uit. Veulens beschermen hoorde je overal, het hoorde gewoon waar je ook kwam. De liefdes regels waren nieuw voor haar. Maar ze dacht ook nog niet aan een partner, dus daar zou ze niet in de verleiding kunnen komen. Vervolgens kwamen de activiteiten. Ze liet de informatie in haar hoofd lopen, knikte dat ze het begreep. ‘Weet je de rangen al, of moet ik je dat ook even uitleggen?’ zei de merrie. Sunset lachde. "Nee, die weet ik, bedankt." zei ze beleeft. Ze moest haar best doen om haar hoofd omhoog te houden, ze voelde dat ze de drang had te buigen, maar ze wist dat Liarth zou zeggen dat dat niet hoefde. Ze had voorheen in een kudde gezeten waar het verplicht was, daar kreeg je een trap als je het niet, of niet snel genoeg deed. Ze had nog lelijke littekens, maar die werden verborgen door haar vacht. "Ik heb nog één vraag. Kun je niet én in de kudde zitten én toch een eigenaar hebben? Of ligt dat aan je eigenaar?" vroeg ze toen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liarth
Designer | Leider Rachana
Liarth


Posts : 205
Punten : 169

Character sheet
Leeftijd: ;; three
Stam / Kudde: Rachana
Partner: ;; ghehehe..

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimema jun 11, 2012 6:53 am

De merrie volgde het goed, ze lette goed op en concentreerde zich goed. Ze glimlachte, ze knikte als teken dat ze luisterde, wat ze fijn vond. Als iemand met een ongeïnteresseerde kop aan het kijken was, had ze iets van: Dan kan ik het net zo goed niet vertellen, muts! Maar dat dacht ze nu niet, dus ze kon rustig haar verhaal afronden. Toen ze vroeg of ze de rangen wist, kwam dit antwoord: "Nee, die weet ik, bedankt." Heel beleefd en proper. Zze kon een zucht niet onderdrukken.
Ze schraapte haar keel. ‘Oké, ik begin van de hoogste naar de laagste rang, oké?’ Ze keek de merrie aan. Ze zuchtte en begon toen aan haar lange verhaal over de rangen. ‘Alpha. Deze leidt de kudde en neemt de belangrijke beslissingen. Je dient naar naar haar te luisteren. Zij bepaalt straffen. Dit is logisch, niet?’ Ze keek de merrie aan, toverde een glimlach tevoorschijn en bleef vriendelijk kijken. ‘Dan de Socius. Dit is de partner van de Alpha, in dit geval van het mannelijke geslacht. Wordt de leider een hengst, zal de rang naar "Socia" veranderen. Hij heeft dezelfde rechten als de Alpha.’ Korte pauze. Een ligt kuchje, haar staart vloog tegen haar flank aan om wat vliegen weg te jagen. ‘Dan de Bèta. Zij zijn raadmannen van de Alpha. Het zijn leden die het recht hebben mee te beslissen van belangrijke en onbelangrijke zaken. Ook hebben ze rechten voor activiteiten te starten. Het zijn hoog geplaatste paarden, en iedereen luistert naar deze. Ook kan één van hen plaatsvervanger zijn voor de Alpha als deze om omstandigheden even niet kunnen leiden. Zij vormen ook een soort rechtbank als het om straffen gaat, ze mogen daarin ook meebeslissen,’ zei ze toen vriendelijk. ‘Bèta's zijn echt belangrijke paarden, deze rang krijg je niet zomaar,’ zei ze. Ze keek de merrie indringend aan. Misschien had ze ooit de kans om ook Bèta te worden, ze wist het niet. Het werd afwachten. ‘Dan de Successor. De veulens en dus opvolgers van de Alpha. Indien meerdere veulens, zal de beste kandidaat worden uitgekozen.’ Ze somde alle rangen perfect op uit haar hoofd. Ze had ze in haar hoofd gestampt en wist ze perfect op te dreunen. ‘Dan de Dux. Aanvoerder van de Pugils. Hij zegt waar deze behoren te vechten of te beschermen. Soms heeft hij ook rechten in meebeslissen van de zaken, vooral als het om oorlogen gaat, of als er geen of weinig Bèta's zijn.’ Ze haalde adem, en vervolgde toen het hele riedeltje. ‘Pugil. Ook wel strijders genoemd. Zij beschermen de kudde tegen gevaren. Waar zij voornamelijk naar luisteren is de Dux.’ Ze schudde haar hoofd, schraapte haar keel. En vervolgde haar verhaal. ‘Medicus. Dit zijn leden die veel verstand hebben van kruiden en natuur. Zij kunnen gewonde leden helpen en ziektes verdrijven.’ Hele belangrijke leden uit de kudde. Ze kende de oude merrie Lynda nog, ze had vreselijke koorts toen ze een klein veulen was, zij had dat verholpen. Anders was ze er misschien niet meer geweest. Ze was zo dankbaar geweest, en dat was ze nog steeds. De merrie was helaas vorig jaar overleden. ‘Dan Membrum.Dit zijn leden van boven de vier jaar. Zij moeten zich nog bewijzen of zij Medicus of Pugil worden. Vanaf daar kunnen ze omhoog klimmen.’ Ze keek de merrie aan, daar zo ze heen gaan als ze ouder werd. En nu kwam de belangrijkste rang voor haar. Haar rang. ‘Alumni. Leden tot drie jaar die worden opgeleid tot Medicus of Pugil. Dat ben jij dus, we zoeken nog een Pugil of Medicus die je kan opleiden. Ik denk dat Medicus het beste bij je past, wat denk jij? Ik maak eerst mijn verhaal even af, dan kan je antwoorden,’ verzocht ze toen de merrie. Nu kwamen de lagere rangen. ‘Nu Advena. Zij zitten pas in de kudde. Ze moeten zich voor honderd procent inzetten. Dan worden zij Membrum. Soms slaan ze die rang over en worden meteen hoger.’ En nu zou ze de Minimus en de Senex even in één doen. ‘Minimus. Veulens uit de kudde, tot één jaar en Senex De bejaarden uit de kudde. Vaak veteranen die veel verstand hebben. Zij geven aan wanneer zij zich te oud voelen en leven in deze rang een rustig leven. Je kunt ze altijd om goede en wijze raad vragen.’ Ze zuchtte even, dit was vermoeiend. Gelukkig was ze nu bij de laatste rang aangekomen. ‘En nu de laatste en de slechtste rang, Reos.Deze leden moeten zich schamen dat ze zich in deze rang bevinden. Ze hebben meestal een slechte daad gedaan. Willen ze in de kudde blijven, moeten ze in deze rang komen. Ze moeten zich 300 procent inzetten willen ze weer Membrum worden. Ze zijn niet welkom bij activiteiten.’ Ze keek de merrie aan. Ze moest niet proberen daar te komen, dan zou ze in de problemen zitten..
Toen kwam de merrie nog met één laatste vraag. "Ik heb nog één vraag. Kun je niet én in de kudde zitten én toch een eigenaar hebben? Of ligt dat aan je eigenaar?" Ze knikte even. ‘Dat hangt af van je paard en indiaan. Geeft de indiaan het paard de vrijheid, en wil het paard het ook, dan mag het zeker. Wil de indiaan het niet, blijft het paard bij de indiaan. Het mag dus wel,’ antwoordde ze op de vraag. Ze schudde haar manen en keek daarna de merrie aan.
‘Snap je nu alles?’
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunset

Sunset


Posts : 270
Punten : 599

Character sheet
Leeftijd: 3 years
Stam / Kudde: Rachana
Partner: Try to win her heart

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimedi jun 19, 2012 2:35 am

Liarth legde de rangen aan haar uit. Zij was Alumni. Ze moest kiezen tussen vechten of helen. Ze wist het niet. Op zich had ze niets met kruiden. Maar om nou echt klappen uit te gaan delen als dat nodig is. Tuurlijk zou ze het kúnnen, geen twijfel aan. Maar zou ze het durven? Ze wist het niet. ‘Dat hangt af van je paard en indiaan. Geeft de indiaan het paard de vrijheid, en wil het paard het ook, dan mag het zeker. Wil de indiaan het niet, blijft het paard bij de indiaan. Het mag dus wel,’ antwoordde Liarth op de vraag. ‘Snap je nu alles?’ vervolgde de merrie. Sunset knikte. "Dank je wel, en sorry dat je zo'n lange uitleg moest geven. En over dat opleiden. Ik moet er nog even over denken, als dat kan..." zei ze. "Wat heeft de kudde het hardst nodig?" vroeg ze erachter aan. Ze wilde gewoon opgeleidt worden tot wat nu het hardst nodig was. Tja, anders hadden ze niets aan haar! Wat iedereen al had gezegt, maar waar ze nu niet meer in geloofde. Dankzij heel veel paarden. En wat mensen. Maar meer door de paarden.

-Ik ben echt in een korte post bui, sorry!-
Terug naar boven Ga naar beneden
Liarth
Designer | Leider Rachana
Liarth


Posts : 205
Punten : 169

Character sheet
Leeftijd: ;; three
Stam / Kudde: Rachana
Partner: ;; ghehehe..

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimewo jun 20, 2012 4:47 am




De merrie had lang geluisterd, en alles blijkbaar ook opgenomen. Ze knikte en keek de merrie aan. Op al haar vragen had ze antwoord gegeven, zo duidelijk mogelijk als ze maar kon. Hopelijk had de merrie nu eindelijk genoeg. Toen ze vroeg of de merrie inderdaad alles snapte, glimlachte ze vrolijk. Ze wilde haar mond open trekken dat ze wilde vertrekken, maar de merrie tetterde er weer vrolijk doorheen. Ze had de neiging om luid "UURGH!" te schreeuwen en overdreven te zuchten. Maar ze hield zich in, liet niet zien dat ze geïrriteerd was en glimlachte vriendelijk naar de merrie en hoorde aan wat ze nog te vertellen had.
"Dank je wel, en sorry dat je zo'n lange uitleg moest geven. En over dat opleiden. Ik moet er nog even over denken, als dat kan..." Ze verontschuldigde dat Liarth te lang had moeten uitleggen. Ze knikte even vlug. Ze wilde net weer wat zeggen, maar Sunset voegde snel nog wat toe. "Wat heeft de kudde het hardst nodig?" Ze knikte even en keek toen de merrie aan.
‘De kudde heeft eigenlijk een medicus nodig, maar er is nu geen geschikte mentor voor je. Er zou wel een mentor kunnen zijn als Pugil voor je, maar als ik het moet zeggen. Ik zie niet echt een vechter in jou. Dus daarom heb ik besloten te wachten totdat we een goede mentor voor je hebben gevonden oké? Ik kan het je helaas ook niet uitleggen.. dus,’ zei ze toen. Ze keek de merrie even aan. Liet het even tot haar doordringen.
‘Maar Sunset. Ik vertrek weer, om rond te reizen en de verdediging te checken. Verken jij IS maar, dat lijkt me verstandig. Maar kijk uit dat je niet op grondgebied komt van de andere kudde. Als je verdedigers ziet die niet van Rachana zijn, keer je om. Oké?’ Ze keek Sunset in haar ogen aan.
‘Maar Adios Sunset, het ga je goed.’ Liarth liet haar hals zakken, en draaide toen met een elegante beweging een halve slag. Vanaf dat punt maakte ze een overgang naar draf. Ze keek nog even achterom, naar de merrie die ze achterliet. Ze hinnikte nog eens als afscheid, en verdween toen tussen de bomen.

OOC: Een postje van jou, dan topic uit? En dit is maar een kort postje. :3

Finaly a home - Liarth ObUo5
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunset

Sunset


Posts : 270
Punten : 599

Character sheet
Leeftijd: 3 years
Stam / Kudde: Rachana
Partner: Try to win her heart

Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitimewo jun 20, 2012 5:01 am

‘De kudde heeft eigenlijk een medicus nodig, maar er is nu geen geschikte mentor voor je. Er zou wel een mentor kunnen zijn als Pugil voor je, maar als ik het moet zeggen. Ik zie niet echt een vechter in jou. Dus daarom heb ik besloten te wachten totdat we een goede mentor voor je hebben gevonden oké? Ik kan het je helaas ook niet uitleggen.. dus,’ zei ze toen. Ze keek de merrie even aan. Liet het even tot haar doordringen.
‘Maar Sunset. Ik vertrek weer, om rond te reizen en de verdediging te checken. Verken jij IS maar, dat lijkt me verstandig. Maar kijk uit dat je niet op grondgebied komt van de andere kudde. Als je verdedigers ziet die niet van Rachana zijn, keer je om. Oké?’ Ze keek Sunset in haar ogen aan.
‘Maar Adios Sunset, het ga je goed.’ zei de merrie en ze draaide zich om. Sunset knikte respectvol en stapte achteruit, om Liarth ruimte te geven. Toen ze uit het zicht verdwenen was stapte zij ook het gebied uit. Ze keek nog een keer achterom, glimlachte, maakte een sprong en ging er in vliegende galop vandoor. Een nieuw leven tegemoet.

-Bleg... flutter de flut...-
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Finaly a home - Liarth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finaly a home - Liarth   Finaly a home - Liarth Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Finaly a home - Liarth
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Little talks ~Liarth~

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indian Sunset :: Zuiden :: Nilam Creek :: Rachana Space-
Ga naar: